Liikelahjoilla ja mainoslahjoilla kasvatat yrityksen tunnettavuutta

Liikelahjat ja mainoslahjat ovat lahjoja joita annetaan yleensä yhteistyökumppaneille, asiakkaille ja asiakkaille. Antamalla lahjan yritys muistetaan tilanteessa jossa lahjaa käytetään. Lisäksi lahjan saaja muistaa yrityksen tai henkilön lämmöllä ja haluaa todennäköisesti tehdä yhteistyötä jatkossakin. Lahjat ovat myös erittäin hyvä keino palkita yrityksen työntekijät. Yrityksillä onkin tapana palkita työntekijöitä varsinkin jouluna ja kesällä ennen kesälomia.

Mitä on huomioitava liikelahjan tai mainoslahjaa valitsiessa?

Hyvän liikelahjan ja mainoslahjan valitsemisessa on tärkeää huomioida lahjan vastaanottaja. Se mitä tarkemmin lahja pystytään valitsemaan lahjan saajan mielenkiintoisiin liittyen niin sitä todennäköisemmin lahjan saaja pitää siitä. Tärkeää on myös huomioida millaisessa tilanteessa lahjaa käytetään. On turha ostaa esimerkiksi picnic-koria keskellä talvella kun sille ei ole käyttöä. Talvella hyvä liikelahja voi olla esimerkiksi snapsilasit tai design-puukori. Tärkeää on huomioida myös millainen viesti liikelahjalla halutaan viestiä. Tietynlaisella lahjalla voidaan viestiä erilaisia asioita. Esimerkiksi kotimaisilla liikelahjoja voidaan antaa ulkomaalaisille yhteistyökumppaneille, jolloin viestitään Suomalaisuutta ja kotimaisuutta sekä antaa viesti Suomalaisen yrityksen kanssa tehdystä yhteistyöstä. Lisäksi on tärkeää huomioida missä tilanteessa lahja annetaan. Esimerkiksi annetaanko se kasvotusten vai postitetaanko se. 

Liikelahjoilla, mainoslahjoilla ja mainostekstiileillä yrityksen brändi kasvaa

Mitä tunnetumpi yrityksesi on sitä enemmän se saa tarjouspyyntöjä ja yhteydenottoja. Mainoslahjoja voidaan jakaa asiakkaille sillä ne ovat edullisia ja yleensä pieniä. Tyypillisiä mainoslahjoja ovat esimerkiksi kynät, heijastimet, avaimenperät ja kangaskassit. Kun nykyisille ja potentiaalisille asiakkaille annetaan mainoslahja niin yritys muistetaan lämmöllä ja halutaan asioida jatkossakin sen kanssa.

Liikelahjoja annetaan yleensä valikoidulle joukolle kuten esimerkiksi asiakkaille tai yhteistyökumppaneille tai työntekijöille. Tällöin kun lahja on käytännöllinen ja siinä on painettuna yrityksen logo niin yritys muistetaan ja seuraavan kerran kun etsitään yhteistyökumppania niin yritys on varmasti ensimmäisten joukossa.myös työntekijät pitävät enemmän yrityksestä.

Mainostekstiilit ovat vaatteita, joihin voidaan tehdä painatus yrityksen omalla logolla. Mainostekstiilit voivat olla esimerkiksi t-paitoja, kauluspaitoja, huppareita, pipoja tai lippiksiä. Kun mainostekstiili ja painatus on tyylikäs niin sitä käytetään myös vapaa-ajalla. Mainostekstiilien hyvä puoli on se että ne kasvattavat tehokkaasti yrityksen tunnettavuutta, sillä painatuksen, kuten mm. logon tai tekstin näkevät kymmenet ellei jopa sadat ihmiset. Riippuen tietenkin siitä, että kuinka yleisellä paikalla töitä tehdään. 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *